My Hand Writing
Dashboard | +Follow
Awak,maafkan saya !
Saturday, 7 July 2012 • 01:28 • 0 comments






"Pergi kau ! Aku tak nak tengok muka kau lagi ! Aku benci kau ! Aku benci kau ! Aku menyesal kenal kau, berkenalan dengan kau dan bercinta dengan kau ! Sudahlah,aku tak perlukan kau lagi dalam hidup aku.Sekarang aku dah ada Salina yang boleh menggantikan kau di hati aku."

Begitulah ungkapan yang disampaikan Azman kepada Zizie.Selepas dua tahun menyemai benih cinta,inilah pengakhiran buat kisah cinta Azman dan Zizie.Zizie diputuskan oleh Azman kerana Azman ingin bersama dengan kekasih lamanya yang telah enam tahun terputus hubungan.Zizie hanya terkedu mendengar ayat yang dikeluarkan dari mulut Azman dalam masa yang sama air mata Zizie mengalir di pipi gebunya itu.Dengan kesedihan itu,Zizie memberanikan dirinya untuk mendekati lelaki itu sambil memegang tangan lealki tersebut untuk meminta penjelasan kenapa dia diperlakukan seperti ini.

"Awak,apa salah saya sehinnga awak nak putuskan hubungan dengan saya ? Awak,macam mana dengan keluarga kita,mereka sudah saling mengenali dan merancang untuk majlis pertunangan kita.Kenapa awak ? Sebab perempuan inikah awak nak putuskan hubungan dengan saya ? Awak dah tak sayangkan saya ke? Awak,saya mohon awak pikirkan semula keputusan awak itu,saya sayangkan awak,saya cintakan awak,awak adalah nadi hidup saya sekarang,saya sanggup mati kerana awak asalkan awak bahagia.Tetapi tolong beri saya alasan yang kukuh kenapa awak nak tinggalkan saya ?" sambil menahan kesedihan Zizie meminta penjelasan kepada Azman.

"Aku dah tak nak kau.Pergi mampuslah dengan kau punya cinta sayang tu !" kata Azman dalam nada menengking kepada Zizie.Zizie berlalu dari tempat itu selepas mendengar ayat yang membuat hatinya hancur berkecai bak kaca yang jatuh ke lantai.

Selepas tiga bulan,di sebuah Shopping Mall sedang Zizie membeli belah,Zizie ternampak Salina sedang berkepit dengan seorang lelaki yang dia sendiri tidak kenali.Pelbagai persoalan bermain di fikiran Zizie.Lalu,Zizie pun menyapa Salina yang sedang berkepit dengan seorang lelaki dengan mesranya sekali.

Zizie : Salina ?
Salina terus pusing mencari siapa yang memanggil nama itu dan dia mengenali perempuan yang memanggil namanya itu.Dengan muka yang sombong dan bongkak terus menyahut panggilan Zizie.
Salina : Yes ! What the surprise,dunia ini kecil rupanya.(dalam nada yang sangat sombong)
Zizie : Awak bukan dengan Az...Azman ? Ini siapa pula ?
Salina : Suka hati I la I nak keluar dengan siapa pun,itu bukan urusan U.Ok? Oh,about Azman,I dah pun tinggalkan dia and U boleh ambil dia semula.I dah tak nak dia.Siapa nak Boyfriend buta kan ? That why,i leave him because he make me trouble.Errgghhh ! I hate him.
Zizie : What ? Blind ? When ? How ?
Salina : Gosshhh !Why u ask me like a police ? I didn't know.Pergi sahaja la ke rumah Azman.Hilang mood I nak shopping.Jom sayang,panas la kat sini..

Salina pergi tanpa memberi sebarang jawapan kepada Zizie.Zizie ditinggalkan dengan pelbagai soalan selepas mendengar Azman buta.

*Kenapa Azman buta ?
*Adakah Zizie akan pergi ke rumah Azman untuk mendapatkan jawapan dari kenyataan Salina ?
*Masihkah cinta dan sayang Zizie ada untuk Azman selepas apa yang Azman lakukan kepada Salina ?

Labels:


Cik Gayah


Welcome to Fantasy.My name is Ieyta Razak , I'm exist 20 years old ,I'm student Diploma in Tourism Management under UiTM , I'm already taken -Burung Biru (Twitter)
sweet cute happening evil

Sweetie Girl
Stuff
Talk and Comment here !



Gratisan Musik"

Past Memory



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Ieyta Razak